Fără categorie

Oare este o idee buna sa deschizi sau sa reamenajezi o florarie in 2022?

Oare este o idee buna sa deschizi sau sa reamenajezi o florarie in 2022?

Se cunoaste faptul ca domeniul HoReCa a fost unul dintre cele mai afectate in pandemia de SarS-CoV-2. Domeniul HoReCa nu reprezinta, insa doar Hoteluri, Restaurant si Catering, ci si toate domeniile conexe, precum furnizori de alimente, furnizori de servicii, ospitalitate, turism, accesorii si, nu in ultimul rand, floristica care ne intereseaza pe noi. Cum? Simplu: Inchizi un restaurant, acesta nu mai functioneaza, insa afecteaza si toti furnizorii care ofertau acel restaurant. Evenimentele s-au blocat, de la putine la aproape deloc… domeniul organizare evenimente fiind direct afectat cu tot ceea ce presupune el, automat si florile au ramas in magazine.

Un alt aspect, dupa ce evenimentele au fost partial sau restrans reacceptate de catre autoritati a dezgheatat activitatea HoReCa, insa consumatorul final, precaut din fire a ales sa taie din anumite servicii pe care in mod normal le-ar fi achizitionat. Servicii care nu sunt vitale precum consumatia, sunetul, locatia, mai exact, accesoriile si decoratiunile vazute ca NENecesare. Domeniu floristic a avut astfel foarte mult de suferit, cumva tacit.

Cel mai bun si cel mai mare exemplu este oferit chiar bursa florilor din Olanda, cea mai mare bursa de flori taiate din lume, care aprovizioneaza aproximativ 70% din piata, a suferit un colaps in prima saptamana a pandemiei mondiale. Automat pretul florilor a crescut, deoarece pierderile au inceput sa creasca enorm si costurile trebuiau acoperite.

Cu toate aceste piedici, iubitorii de floristica se intreaba daca se merita sa reinvesteasca in afacerea pe care o au, sa o pastreze ca hobby, ori sa insiste spre luminita de la capatul tunelului, din pasiune pentru flori. Daca esti la inceput de drum si te intrebi daca e o alegere buna, intrebarea poate fi si mai pregnanta si cum nimeni nu iti poate oferi un raspuns clar, iata cate ceva din propria experienta care te poate ajuta sa iei o decizie.

Sa ma prezint!
Eu sunt Dada. Ma prezint ca un simplu om, iubitor de frumos si de creatie. Ador sa scot din propriile maini lucruri cu care sa ma pot mandri. Lucruri despre care omul sa exclame un sincer WOW! Imi hranesc sufletul cu astfel de activitati si am incercat sa le integrez in tot ceea ce am facut de-a lungul vietii, de la camin, pana la afacere, indiferent de natura ei. Am cocheta cu design-ul inca de pe vremea in care aveam un mic butic de haine, pe care il decoram de 4 ori pe an in fel si chip. In urma acestui proiect, cu feebackul din piata cum ca am ochi pentru frumos, m-am inhamat la un drum din care nu vreau sa dau inapoi pentru ca pur si simplu cred in el.

M-am specializat pe design in multiple cursuri din afara, la institute de design arhicunoscute international, dar si national. Ma mandresc ca absolvent al cursului de design interior al unuia dintre cei mai cunoscuti oameni din domeniu, Ileana Raducanu.
Am absolvit cursuri si module de floristica la mai multe scoli de renume din tara, precum Filomena Flower School sub indrumarea cunoscutului designer de flori Filomena Brisc.
Ceea ce este cel mai hranitor pentru mine este ca cele doua domenii in care m-am specializat au ajuns sa coexiste intr-o armonie mai mult decat perfecta. Nu mai exista aranjament floral fara un design, si nici design de interior fara plante, iar ambele mizeaza pe estetica, pe bun gust si pe trenduri actuale.

Poate suna sceptic ori ingamfat, insa cei ca mine, care pun accent pe calitate, sunt intr-un conflict tacit cu cei care fac comert cu nonsalanta in domenii ce traiesc din bun gust si care aduc pe piata marfa ori servicii de proasta calitate doar pentru a face un profit. Cand stii cat ai investit in educatia si in dezvoltarea personala esti convins ca ceea ce faci nu poate fi decat calitativ, iar piata din Romania nu mai era demult sinonima cu ideologia de calitate, astfel ca ar trebui sa trebuie sa privim si partea plina a paharului. Partea buna dupa tot ce s-a intamplat este ca ne cernem si vor ramane pe piata cei puternici, cei adaptabili si cei mai buni in ceea ce priveste calitatea lucrului bine facut.

Bazandu-ma pe experienta personala cu privire la ceea ce inseamna necesitatile unei florarii, dar luand in seama si experienta profesionala de designer, drumul meu este clar acesta:  de a aduce o mana de ajutor domeniului floristic, punand bazele florariei moderne, de tip atelier, de tip butic.

Am observat tendintele din strainatate, unde florariile nu mai sunt acele gherete cu flori aruncate in niste vase, ci sunt adevarate ateliere de creatie florala. Mai mult ca sigur si la noi lucrurile se vor indrepta tot in sensul asta. Lumea se misca, oamenii calatoresc si se autoeduca descoperind noul si modernul. Oamenii vad si fac diferenta si sunt convinsa ca in viitorul apropiat conditia vanzarilor bune este egala cu o imagine buna. …cel putin in domeniul din care fac parte.

De ce sa nu ramai o florarie clasica?

In ziua de astazi gasesti de cumparat flori naturale atat in florarii de tot felul, cat si in cadrul marilor retaileri, care nu practica tocmai un pret adaptat. Gasim in magazine precum Lidl, Carrefour, Mega Image, etc. plante si flori taiate la un pret pe care nici macar eu, ca si revanzator nu il regasesc la achizitie, cu atat mai putin la vanzare. Asadar, devine o lupta nedreapta, adresata unei nise de clienti pentru care pretul cel mai mic este primul si singurul criteriu. Clientii care cauta chilipir nu vor intra niciodata intr-o florarie in care tu sa ai de castigat si nu vor putea pune niciodata accent mai mare pe calitate decat pe pret. Clientii de acest tip nu vor aprecia niciodata design-ul tau, munca depusa, orele pierdute in “How to”, cursurile aprofundate ori sortimentele speciale de flori pe care le folosesti pentru a scoate in evidenta un buchet de flori, ci vor avea un singur criteriu: pretul cat mai mic.  Nu spun ca produsele ar fi de proasta calitate, ba din contra, unele sunt chiar de laudat, insa este clar drumul in care vor evolua lucrurile si asta trebuie sa luam in calcul daca ne dorim un biznis sanatos in acest domeniu. Cum marile lanturi de magazine de tip hypermarket au devenit prezente in aproape toate orasele tarii, si cum omul este cu mult mai mobil trebuie sa luam in calcul faptul ca piata se schimba si pentru asta trebuie sa te nisezi sau sa iesi in evidenta.

Avantajele florariei moderne.

Design-ul actual, in tendinte, invita clientii la interior. Aspectul exterior, inclusiv vitrina, expunerea, brandul propriu, un logo sanatos, o identitate vizuala; toate constituie cele mai importante repere in a atrage clientul nou de partea ta. Exteriorul unui magazin, butic, shop, kiosk de bun gust te conduce catre un interior cald, primitor, cu o atmosfera relaxanta, cu flori bine alese si ingrijite, expuse corect, special pentru a fi cat mai usor intelese de catre client.

Te diferentiezi de tot ceea ce inseamna concurenta, formandu-ti o imagine unica, construindu-ti propria plaja de clienti fideli, care sa revina si sa revina, iar ca ei sa revina, si serviciul trebuie sa fie unul ireprosabil. Buchetele si aranjamentele pot deveni creatie florala artistica, cu semnatura proprie, urmand pasi simpli din noile tendinte internationale.

Hey! Daca ai ajuns sa citesti pana aici, te felicit! …presupun ca esti pasionat de acest domeniu, te intereseaza expertiza unor profesionisti din floristica si design si pui pret pe ceea ce vrei sa devina floraria ta.  

Nu este strain nimanui gandul ca isi poate face singur magazinul sa arate bine, cu totii am trecut prin asta si ne-am spus “dar ce? Eu nu pot?!”. Insa atunci cand suntem direct implicati in proiectul pe care il realizam, tindem sa devenim subiectivi si sa scapam din vedere utilitatea, obiectivitatea si functionalitatea din spatele unui design bine gandit… ori invers. Tindem sa pierdem din calitatea imaginii pe care trebuie sa o promovam, punand accent pe functionalitate. Nu degeaba suntem cu totii diferiti, unii exceland pe un domeniu, altii pe alt domeniu, tocmai de aceea sfatul meu este sa te aliniezi lumii moderne si sa dai Cezarului ceea ce este al Cezarului. Sa apelezi la un profesionist care isi face treaba asumat, indiferent de serviciul pe care il contractezi. Un instalator, un inginer, un arhitect, un electrician… cu totii sunt scoliti in meseria lor, la fel si un designer.  Designerul nu este un simplu visator cu ochi pentru frumos, ci un profesionist care stie ce face, care poate da viata unor idei, dar care poate intelege si emotia din spatele biznisului tau si a intregului concept pe care vrei sa-l tii aproape de suflet.

Cu ce te putem ajuta noi?

  • Cu rebrenduirea magazinului. Cu o personalitate puternica a brandului pe care il reprezinti.
  • Cu design exterior si interior asortate si coexistente.
  • Cu alegerea mobilierului, asezarea lui, excluderea lui, dar si cu sfaturi de DIY (Do It Yourself).
  • Cu repartizarea locatiei pe zone functionale.
  • Cu informatii legate de dispunere, expunerea florilor si intretinerea lor, in functie de cerintele si necesitatile fiecarui soi in parte.
  • Cu informatii despre furnizori, logistica si metode de fidelizare si atragere a clientilor.

Pe scurt, cu factorul WOW atat de necesar in domeniul nostru!

Noi va putem raspunde la urmatoarele 3 intrebari, cele mai importante in orice piata

Unde sa vand?
Intr-o locatie WOW

Cum sa vand?
Prin metoda expozitiei cognitive, coreland design-ul cu produsul.

Ce sa vand?
Flori si aranjamente florale deosebite, ce nu le intalnesti la tot pasul. Fa diferenta intre o florarie si un retailer.

Dupa ce am pus bazele conceptului, va putem ghida pasii catre raspunsurile complete la toate intrebarile fundamentale din acest segment de piata. Va asiguram implicare totala si transparenta pe toata durata proiectului.

Indrazneste sa fii diferit!

Indrazneste sa crezi in schimbare, sa fii mereu cu un pas inaintea tuturor, sa intelegi ca floristica a ajuns o moda si exista trenduri si momente, culori, forme, soiuri si flori propice. Iar pentru ca floristica a evoluat, nu trebuie sa pierzi valul ce vine, ci sa fii mereu pregatit pentru el. Comportamentul oamenilor s-a schimbat, alegerile sunt diverse, iar tu, daca doresti sa te mentii in top, trebuie sa te diferentiezi de ceilalti.

Indrazneste! Informeaza-te! Contacteaza-ne! Pune in aplicare! 

imagini interior/exterior din sezonul sarbatorilor 2020 si 2021

Daca crezi ca gusturile ni se potrivesc astept cu mare drag sa purtam o discutie despre cum va arata buticul tau cu flori.

Cu drag si pasiune pentru frumos,

Dada

office@dadaflower.ro

0744 494 184

Barlad, Republicii 251

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *